четвъртък, 26 април 2012 г.

Логистика по връщане на стоки (Reverse logistics)


Повечето от нас вече знаят, че логистиката е всъщност процеса, който контролира и управлява транспорта на стоки. Тези стоки могат да бъдат завършени продукти или суровини, местени от една точка до друга по възможно най-ефективния ценово начин. В крайната точка на превоза стоките трябва да отговарят на изискванията на клиента. Ако по някаква причина товара не отговаря на изискванията от клиента се започва процедура по обратна логистика (Reverse logistics).

Процедурата по обратна логистика проследява абсолютно целия процес на логистиката по обратния път. Това означава, че стоките или продуктите от тяхната крайна точка трябва да бъдат транспортирани обратно до първоначалното местоположение. Има няколко причини поради които обратната логистика е необходима. В търговията на дребно компаниите или супермаркетите връщат нежеланите стоки до производителя или дистрибутора, ако те са повредени или не отговарят на стандартите на клиента.

Излишните стоки също се връщат обратно през процедурата на обратната логистика. Много търговци имат споразумение с производителите, че стоки като вестниците ще бъдат върнати ако не се продадат. Тези стоки трябва да бъдат изпратени обратно до тяхното място на произход за да бъдат рециклирани или изхвърляне.

Върнатите стоки трябва да бъдат транспортирани по възможно най-икономичен начин. За да не губят много от печалбата си заради върнати стоки компаниите трябва да имат ефективни стратегии за обратна логистика. Големите логистични компании осигуряват минимални срокове на връщане на стоките при този вид услуга.

Няма коментари:

Публикуване на коментар